Saturday, December 13, 2008

Janda lama aku(kereta aku la)Part 4

Ini lah janda aku(kereta Volkswagen herbie).Aku membeli kereta ni di Kampung Tungku,Petaling Jaya..Sewaktu aku membelinya,keadaan kereta ini amat-amatlah mendukacitakan..Dengan berkat kesabaran dan kecintaan aku,aku mula memperindahkannya sehingga keadaannya seperti yang anda saksikan ketika ini..kereta ni cukup aku sayang tapi sudah suratan takdir(jodoh aku dengan kereta ini pulak tak panjang)..sudah aku jual pada orang Padang Balang,Sentul Selangor....kita hanya mampu merancang,Yang Maha Esa yang menentukan..
Kereta ini meninggalkan kenangan yang amat mendalam bagi aku(kerna seseorang).....Dan aku membeli kereta ini adalah kerana seseorang yang aku sayang...dan niat aku untuk membawa dia bersama dengan kereta ini tidak kesampaian,kerna dia sudah disunting orang..Namun kehidupan harus diteruskan,perjuangan harus dilaksanakan dan kini aku mula membuka lembaran baru dan azam aku untuk mempertingkatkan lagi perniagaan aku dan kehidupan aku ke arah yang lebih baik..


"Kini,hanya nostalgia yang tinggal buat kenangan aku dan si dia..Memori terindah kian hilang dalam pandangan,lalu aku simpankan memori silam dan aku pendamkan sebuah impian...."

3 comments:

  1. Amat tertarik dengan nilai sentimental yang ada disebalik kewujudan kereta ini.Nostalgia yang semakin menyepi tapi tetap bernyawa.Itulah kenangan.

    ReplyDelete
  2. :) kenangan lalu menggamit peristiwa...

    ReplyDelete
  3. Ye.Kenangan berlalu terlalu berharga.Abadi.

    ReplyDelete